woensdag 8 oktober 2014

supereenvoudig: 1, 2, 3 klaar







De dagen waarop ik werk, ben ik bijna 12 uur weg van huis. Ik vertrek 's morgens kort na 8 en ben terug thuis rond 19u. En hoe graag ik ook kokkerel, op zo'n avond kan het niet snel genoeg voorbij zijn. Lange voorbereiding of pottengeroer, neen dan doe ik er niet aan mee. Laat staan dat ik zin heb om achteraf nog de hele keuken schoon te maken...
Mijn keuken is een favoriete habitat, maar op zo'n dag even niet!

Op boodschappenronde tijdens een vrije dag laat ik mij dan ook graag inspireren door allerlei groentjes die met een minimale ingreep of gewoon uit de verpakking 'ready to eat' zijn. Een stukje vlees of vis erbij en je hebt in no time een lekker en gezond avondmaal.  
Dit is zo'n 1,2,3 klaar bordje: een stukje gebakken kabeljauwhaas en rauwe spinazie, een gerechtje met een hoog Popeye-gehalte dus. Poepsimpel, geen werk en toch vers.  

Voor het spinazieslaatje: 1 zakje voorgewassen spinazie, echt van die piepkleine zachte blaadjes - een restantje zoete kerstomaten in stukjes gesneden - een paar zelfgemarineerde olijven (extra Popeye toets) - de marinade van de olijven (of een lekkere vinaigrette) - een bakje magere gerookte ham- of baconsnippers die je vooraf krokant roostert - een fijngesneden lente-ui 

Alles samen in een kom kieperen, mengen en 't is klaar!
Je kunt er ook nog een hardgekookt eitje doorroeren of enkele verse kruiden of andere groenterestjes uit je frigo.

10 minuutjes werk, tijd zat dus om lekker te chillen de rest van de avond of een blogpost te maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten